Keväistä enduro moottoripyöräilyä ja kuskin ruosteenpoistoa

Uuden ajokauden alkuun on aina hyvä suorittaa kuskin ja moottoripyörän ruosteenpoistoa. Lähdin kauniina keväisenä sunnuntai päivällä ajelemaan itsekseni. Pyöränä minulla on BMW GS800 matkaenduro. Vaihdoin ajokauden alkuun uudet renkaat Heidenau k60 scout. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta Heidenaun renkaista, mutta isot pojat ovat kehuneet kovasti, jopa parhaiksi 50/50 renkaiksi. Minulla tulee ajeltua kohtuullisen paljon metsäteillä ja hiekkamontuilla, joten edelliset 30/70 renkaat eivät olleet oikein hyvät omaan tarkoitukseen.

Ensimmäiset kilometrit soralla menivät verkkaisesti, mutta jo muutaman kilometrin jälkeen vauhtia alkoi löytymään ja sora lentämään. Näin lyhyellä testillä renkaat vaikuttivat hyviltä, pitoa löytyi niin soralla kun asfaltillakin. Viikon päästä olen lähdössä Viroon ja Venäjälle, joten silloin nähdään mihin renkaista todellisuudessa on.

Testailin myös Gopro Hero5 kameraa, jonka olin ostanut jo talvella. Kiinnikkeeksi ostin Gopron oman Jaws Flex Clamp kiinnikkeen. Testasin kiinnikettä muutamasta kuvakulmasta. Kiinnitin sillä kameran kiinni pyörän sarviin, jalkatappeihin ja iskunvaimentimeen. Videossa käytin Gopron omaa kuvainvakaajaa. Tällä tavalla sain ihan kelvollista kuvaa monttusella tielläkin. Kiinnitin pysyy hyvin kiinni vähän paksummissa tangoissa ja jalkatapeissa. Ohjaistanko oli vähän liian ohut ja monttusella tiellä kamera meni helposti vinoon.  Tässä oli pikaisia ajatuksia näin ensimmäisen kokeilun jälkeen. Kerron kamerasta ja renkaista saaduista kokemuksista lisää myöhemmin.

Mutta katsokaa video ja kertokaa sitten haiseva mielipiteenne..


Kommentit

  1. Mahtavaa, että kuvaaminen onnistuu Goprolla noin hyvin. Mieheni harrastaa myös enduropyöräilyä ja minäkin olen innostunut lajista viime aikoina. Itse olen hyvin vasta-alkaja, moottoripyöräkurssin kävin viime kesänä.

    https://www.motojysky.fi/asfaltti

    VastaaPoista

Lähetä kommentti